Pages

Friday 5 April 2013

Politik Silap Mata

Panglima tergelak apabila membaca situasi politik semasa. Semalam kita dapat baca laporan Anwar Ibrahim yang mengatakan bahawa Wan Azizah tidak akan bertanding dalam PRU 13 ini.

Dari segi politik kepartian, adalah sesuatu yang memalukan apabila Presiden kepada sebuah parti tidak bertanding! Apakah itu Presiden yang hanya sekadar nama tapi keputusan dibuat oleh orang lain?

Panglima dan para pembaca juga pasti membaca laporan yang mengatakan Wan Azizah akan bertanding di Selangor. Sekali lagi Panglima tergelak besar! Wan Azizah tak malukah datang negeri orang lepas tu nak jadi Wakil Rakyat? Apakah besar sangat jasanya kepasa rakyat negeri Selangor? Siapa yang mengundi beliau adalah seorang yang Panglima anggao tidak cerdik.

Kata Wan Azizah nak bertanding, tiba-tiba Anwar kata isterinya tak bertanding pula. Macam mana tu?

Yang lebih mengejutkan lagi, anaknya Nurul Izzah menyanggah cakap ayahnya dengan mengatakan 'Siapa kata Wan Azizah tak bertanding?". Pulak.. Sesama keluarga pun tak sealiran?

KEJAP PERAK, KEJAP PERMATANG PAUH

Ini pula satu hal dengan Anwar. Kejap kata nak bertanding di Perak, siap keluar akhbar lagi laporannya. Tiba-tiba pula katanya nnk bertanding semula di Permatang Pauh yang dikatanya juga sudah berjaya 'memujuk penduduk Permatang Pauh' untuk.menerima Anwar kembali.

Benar atau tidak Panglima pun tak dapat nak pastikan. Sebab kata-kata Anwar ni kejap lain esok lain. Tapi penyokongnya tetap percaya kepadanya kerana beliaukan Good Speaker! Pasti ramai yang terhibur! Yang pasti, kita sama-sama tunggu di hari penamaan calon nanti.

INI SEMUA HANYA TAKTIK

Panglima pasti ini semua adalah taktik Anwar Ibrahim yang berusaha mengalihkan isu peribadinya (video seks mahasiswa) daripada perhatian masyarakat.

Apabila beliau buat seperti ini, ianya akan menaikkan populariti pemimpin pembangkang sahaja dan ianya akan mengganggu kempen daripada Barisan Nasional jika kita terus melawan sandiwara ini.

Panglima boleh simpulkan bahawa pemimpin pembangkang hanya 'hidup' dengan isu dan populariti sahaja. Nak kata ada jasa pun, susah Panglima nak senaraikan.

PERKEMAS JENTERA MELAWAN PEMBANGKANG

Walau apapun yang berlaku, di manakah mereka akan bertanding Panglima rasa kita tak perlu risau sangat. Sebab di mana sahaja mereka ada yang penting BN mesti menang 2/3 dan tawan semula semua negeri. Itu target kita.

Jentera mesti dikuatkan. Kalah menang itu kuasa Allah tetapi tidak bermakna kita tidak berusaha.

Panglima nak ucapkan selamat berjuang kepada seluruh jentera BN Malaysia. Dan yang paling penting ialah nak tawan balik negeri Selangor daripada Pakcik Sahak (Khalid Ibrahim)!

"SAYANGI SELANGOR, YAKINI BN"

Panglima Rumah Api
Bukit Jalil.

No comments:

Post a Comment